STARTSIDA      INSTAGRAM      FACEBOOK      KONTAKT & PR     

Lemony flutter.

 
Här kommer ett inlägg om den världsomtalade nagelbandskrämen Lemony Flutter från Lush. Den är en räddare i nöden när det gäller torra nagelband, händer och andra torra partier. Att nagelbanden blir torrare på vintern vet nog alla om, men även under det andra halvåret får de stå ut med väldigt mycket slit, kemikalier och rengöringsmedel. Att smörja nagelbanden gör att de håller sig mjuka och återfuktade.

Själva burken tycker jag är snygg och stilren, däremot är den lite ohygienisk. Du tar ju upp lite kräm med fingret och då följer ofta små dammpartiklar med som sedan fastnar i krämen, jag personligen hade föredragit denna kräm i en liten tub där man kan pressa ut lite i taget utan att smuts kommer in.

Nu ska vi prata lite om doften. Lemony Flutter är precis som namnet tyder på, en kräm med citronkaramelldoft. Doften är ganska stark, vissa tål den inte alls. Ibland blir den lite för mycket, även för en citronälskare som mej. Däremot finns det otroligt många fördelar med krämen som väger upp de två nackdelarna.

Jag har haft min burk i några månader nu, jag köpte den i våras och den ser fortfarande full ut. Med andra ord en väldigt dryg kräm. En liten klick räcker för alla fingrar och ibland händer det att jag smörjer in hela händerna med. Krämen är väldigt fet men är skön att smörja in då den ”smälter” och blir mjukare. Det tar ett litet tag för krämen att sjunka in i huden, men inte så att det stör. Att använda den på natten är perfekt, man smörjer rikligt med kräm på kvällen och tar på sig ett par gummihandskar som får gosa till sig under natten. Då man vaknar upp har man mjuka och babylena händer.

Priset ligger på 109:- för en burk på 50g. Jag tycker att priset är rimligt om man jämför med andra nagelbandsprodukter där 7,5ml olja kan kosta över 150kr.





Kommentarer:

1 Hanna Victoria Sahlqvist :

skriven

Åh bästa tipset, den där kommer lätt bli min! Himla fin bloggdesign du har btw :)
Kram Hanna!

Svar: Du kommer inte att ångra dej! Tack så mycket :)
JennifersBeauty

2 ♫♪ sandra:

skriven

nice!

3 Klara:

skriven

oj, har aldrig hört talas om den tidigare, måste nog köpa en nästa gång jag är i stan!

Svar: Dina nagelband kommer att tacka dej haha! :)
JennifersBeauty

4 Robex Lundgren:

skriven

fint

5 Cecilia RockBabe Kärvegård:

skriven

Låter som något som jag skulle behöva, älskar dessutom Citrusdofter.

Önskar dig en suverän dag!

You Rock!!!

Svar: Desamma kära du! :)
JennifersBeauty

6 Matilda Wikblom:

skriven

låter som en produkt jag skulle kunna använda :)

Svar: Riktigt bra att använda på armbågar och fötter också! :)
JennifersBeauty

7 Hanna:

skriven

Vart i piteå finns lush pordukter att köpa? :)

Svar: Har inte sett det i Piteå, närmaste stället är nog Luleå eller att beställa :)
JennifersBeauty

8 Thea:

skriven

Låter verkligen som något jag skulle behöva, haha ;)

Svar: Som sagt, du kommer inte ångra dej! :)
JennifersBeauty

9 Sanna Preifelt ❤:

skriven

Åh, blev himla sugen på denna :)

10 Cassandra:

skriven

Kanske man ska ta och kolla in då :D

Svar: Gör det! :)
JennifersBeauty

Kommentera här: