STARTSIDA      INSTAGRAM      FACEBOOK      KONTAKT & PR     

OPI Venice collection

Det är nog fler än jag som tycker att sommaren inte ens har börjat och redan har alla olika nagellacksmärken börjat visa upp sina höstkollektioner. Men vad gör det då man får se alla vackra färgkombinationer som nagellacken kommer att bjuda på? Venice kollektionen har fått sin inspiration av Italiens färgstarka kultur, svala elegans och lyxiga framtoning.
För att vara en höstkollektion så har den många sprudlande färger och även några pasteller som jag tycker skulle passa bättre till vår och sommar än på hösten. Venice innehåller 15 lack varav tre stycken är limited edition lack och de tre har jag placerat i slutet av inlägget. (Lägg märke till de otroligt fyndiga och roliga namnen på alla lack!)
Kollektionen kommer att finnas i butik från och med mitten av augusti och kostar som vanligt 155 kr / st.
Det kommer bli ett långt inlägg med massor av bilder, hoppas ni orkar läsa till slutet, haha!
 
I Cannoli Wear OPI är ett vitgrått lack som faller mej perfekt i smaken. Tänk er att ni har ett vitt nagellack och droppar en droppe med svart nagellack, så ljusgrå är den. På bilden har jag två lager som var något rinniga men inte så att det störde.
 
Be There in a Prosecco kan man kalla en ljusare variant utav alla lacknördars favorit - My vampire is buff. Jag tycker dock att detta lack har en bättre formula än MVIB, lättare att kontrollera och slätar ut sig bättre på nageln. Även här har jag lackat två lager, bra torktid och inga konstigheter.
 
Tiramisu For Two är ett väldigt fint lack. Jag har ett liknande lack i denna färgen sedan tidigare, ett segt och trådigt nagellack från thailand som kommer hamna i soptunnan nu då jag har denna i min samling. Ett fint nude-lack som passar till alla tillfällen helt enkelt. Två lager och bra formula bjöd OPI på än en gång.
 
A Great Opera-tunity är det udda lacket i kollektionen. Jag, så som många andra, är skeptiska till nyansen då den kan få händerna att se röda och irriterade ut.. Verkligen synd då detta lack var som en dröm att pensla på och med en felfri formula. Två lager med normal torktid.
 
Worth a Pretty Penne är kollektionens "one-coater". Endast ett lager krävdes för full täckning, helt fantastiskt. Färgen är en blandning utav fina koppar och guld partiklar vilket ger en lyxig och lite rose-liknande ton. Formulan var något tjockare på detta lack men det gjorde absolut ingenting. På bilden ser ni ett lager utan topplack.
 
It’s a Piazza Cake ett mörkorange creme nagellack, fint men kanske inte något som jag skulle bära då det inte passar så bra till min hudton. Formulan var än en gång felfri och lacket hade en bra täckning. Två lager utan topplack.
 
It’s a Piazza Cake är ett djupt rosenrött nagellack med en otrolig glans. Detta är ett lack jag kommer använda många gånger framöver! Som vanligt så kan OPI sina röda lacker och detta är verkligen inte ett undantag. Bra formula som inte hade någon tendens att rinna ner mot nagelbanden. Två lager, helt perfekt.
 
Gimme a Lido Kiss kommer säkert att vara mångas "julaftonslack". Det har ett mjukt och fint skimmer i blåsilver och rött vilket ger ett djup i färgen. Två lager flöt ut perfekt på nageln för full täckning och tack vare den fina formulan så letade färgen inte ner sig till nagelbanden. 
 
O Suzi Mio är ett plommonlila lack, inga konstigheter. Jag har flera liknande nyanser sedan tidigare (bland annat OPI A Grape Affair från Icons of Happiness kollektionen) så för mej var det ingen stor nyhet. Men att ha ett plommonlila lack i sin samling är enligt mej ett måste. Två lager med bra torktid.
 
My Gondola or Yours? är ett svart nagellack med ett rökigt skimmer i som tyvärr bara syns i flaskan. Jag tycker att skimret ger ett mjukare intryck till skillnad från de hårda svarta nyanserna. Helt täckande på två lager och lätt att applicera.
 
Gelato on My Mind är det perfekta sommarblå lacket. Synd att detta släpps till hösten då jag kan garantera att jättemånga skulle vilja pryda sina naglar med denna goding just nu! Lacket har en superbra täckning för att vara ett mintgrönt lack och ger full täckning efter två lager.
 
Purple Palazzo Pants är ett ljust lavendel-lila lack. Hur fint?! Jag älskar den här nyansen på nagellack, tyvärr glömmer jag ofta bort den.. Formulan var superbra och den täckte nästan helt med ett lager, men då jag har så långa naglar så såg det lite flammigt ut så det slutade med två lager. 
 
Limited edition: Venice The Party? är det första limited edition lacket som jag kommer att visa upp. Beroende  på ljuset så ändrar lacket färg och kan skifta från blått till grönt. Bra formula men den blir lite randigt vid appliceringen. Två lager och normal torktid.
 
Limited edition: St. Mark’s The Spot har jag redan visat upp på min blogg som en liten tjuvkik på kollektionen. Detta lack är min kollektionsfavorit eftersom att färgen är så häftig! Den ändrar färg från midnattsblå till en vacker havsblå och har ett fint skimmer. Lättapplicerad var den också och hade full täckning på två lättlackade lager.
 
Limited edition: Baroque…But Still Shopping! är det tredje och sista limited edition lacket och det är ett kalltonat guldlack med guldiga hexagon glitter i olika storlekar. Jag vet inte riktigt om jag gillar den här färgen eller inte men det är kul att OPI väljer att prova någonting nytt. Lackningen var inte så enkel, de blev randigt, fläckigt och lite ojämt. Två lager krävdes för full täckning.
 




Kommentarer:

1 Anna Munkhammar:

skriven

A Great Opera-tunity ser jättesnyggt ut!! Men som du säger, på en själv som alltid lyckas kladda på sidan av kanske det inte blir lika hett.

2 Pernilla Johansson:

skriven

The Limited edition lacken var riktigt snygga...

Kommentera här: