STARTSIDA      INSTAGRAM      FACEBOOK      KONTAKT & PR     

Step by step: Water marble

Idag hade jag tänkt visa er hur man gör naglarna som jag visade upp i föregående inlägg. Denna teknik kallas för water marble och den kan ta ett litet tag att lära sig. Hoppas att ni också vågar testa detta!Till att börja med så finns det några saker man behöver för att kunna göra water marble naglar. Tape, sax, ett litet glas med rumstempererat vatten och såkart nagellack som flyter ut då det får kontakt med vatten. Alla nagellack fungerar tyvärr inte till denna teknik och kan då sjunka ner i botten på glaset eller torka alldeles för snabbt på vattenytan så att man inte kan dra mönster. Nagellacksremover och en bomullsrondell används för att städa upp eventuellt nagellack som hamnar på fingrarna.
 
Naglarna måste målas med en ljus bakgrundsfärg, i mitt fall så var det Silver Canvas från OPIs nya kollektion - Color Paints. 
 
För att slippa kladd på fingrar och nagelband tejpar jag en bit rakt över nagelbandet och sedan en bit till som går runt höger nagelband, fingertopp och vänster nagelband.
 
Jag öppnar sedan alla nagellack som jag ska använda till min design för att snabbt kunna droppa i vardera färg i vattnet. Alla lack jag använde är från Color Paints kollektionen som OPI släpper i butik i mitten av juli.
 
Så här ska det se ut då man droppar nagellacket i det rumstempererade vattnet. De flyter ut och man kan  droppa i fler färger om man vill.
 
Mönster dras med en tandpetare och man kan göra exakt hur man vill och vilka mönster man vill.
 
Då man är nöjd tar man sitt tejpade finger och för ner det i vattnet.
 
Nageln dras sedan långsamt upp ur vattnet och eventuella bubblor tar man bort med en tandpetare.
 
Tejpen tar man enkelt bort genom att klippa upp den på baksidan av fingret och sedan dra bort den.
 
Här har du den färdiga nageln!




Kommentarer:

1 Anna Munkhammar:

skriven

Alltså Jennifer fan vad häftigt! Fast jag tror inte det är så lätt som det ser ut när du gjort det. En annan har nog ned vad en gör med att måla EN färg. Men jag bara måste testa det här någon gång :-D tack för idag förresten, sitter med fotbad nu :-)

Kommentera här: